Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ABD

Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümüne bağlı Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı 2007 yılında kurulmuş olup faal olarak eğitim öğretim faaliyeti bulunmamaktadır.

Amacı
Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümüne bağlı Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı 2007 yılında kurulmuş olup faal olarak eğitim öğretim faaliyeti bulunmamaktadır.
Anabilim Dalı'nın amacı, eğitimde kullanılan ölçme araçlarının hazırlanması, geliştirilmesi, bu araçların kullanılmasından elde edilen puanların yorumlanması, sonuçların değerlendirilmesi ve bu yolla öğretim programları ile öğretim faaliyetlerinin yeniden değerlendirilmesi, ölçme ve değerlendirme alanında donanımlı, disiplinler arası çalışmalara katkı sağlayabilecek uzman elemanlar yetiştirmektir. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı’nın lisansüstü eğitim programından mezun olan öğrenciler; Millî Eğitim Bakanlığı, Türk Silahlı Kuvvetleri, özel ve devlet eğitim kurumları, Türkiye İstatistik Kurumu gibi kurum ve kuruluşlarda (bilim ve danışma kurullarında), üniversitelerde ölçme biriminde uzman veya gerekli kriterleri sağlayarak akademik personel unvanıyla görev alabilirler.

Misyon
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı’nın misyonu:
-        Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin kuram ve uygulamasına katkı sağlamak,
-        Psikolojik test, ölçek ve anketleri geliştirme yöntem ve tekniklerini, toplanan bilgileri analiz edecek istatistiksel işlemleri ve bu işlem sonuçlarının yorumlanmasıyla ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak, var olan ölçme araçlarını iyileştirerek, uygulama, puanlama ve yorumlama ile ilgili işlem ve uygulama yöntemlerini daha ileri noktalara taşımak,
-        Öğretmen yetiştirme lisans programlarında açtığı servis dersiyle (ölçme ve değerlendirme) öğretmen adaylarına öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak,
-        Ölçme ve değerlendirmenin bir bilim dalı olarak gelişmesini ve alanda çalışan akademisyen ve uzmanlar arasında bilgi dolaşımını sağlamak,
-        Yeni ölçme araçlarının geliştirilmesine ve var olanların iyileştirilmesine katkıda bulunmak,
-        Belirli kurulaşlarda verilen hizmet içi eğitim çerçevesinde “Ölçme ve Değerlendirme” alanında açılan seminer ve kurs programlarında ders açmak ve danışmanlık yapma hizmeti sunmaktır.

Vizyon
Ölçme ve değerlendirme alanında özel ve kamu kurumları ile üniversitelerde görev yapabilecek uzmanlaşmış kişiler ve öğretim elemanı yetiştirmek amacıyla lisansüstü programları açmak ve yürütmek, ölçme ve değerlendirme alanı ile ilgili bilgi üretmek ve paylaşmak, bu yöndeki sorunlara çözüm önerileri getirmek, yeni ve kullanışlı bilgilerle donanmış kuşakların yetişmesine katkıda bulunmak ve eğitimde ölçme ve değerlendirme alanında ulusal ve uluslararası düzeyde öncü bir role sahip olmak.
Çalışma Yöntemleri
Test geliştirme teknikleri, bilgisayarda ölçme uygulamaları, psikolojik testlerin geliştirilmesi ve kullanımı, program geliştirme ve değerlendirme, varyans analizi ve araştırma desenleri, öğretim tasarımı ve uygulaması, performans değerlendirme, proje, kavram haritaları, tutum ölçekleri, öz değerlendirme, kısa cevaplı testler, doğru yanlış testleri, sözlü sınavlar, gözlem ve görüşme başlıca çalışma yöntemleridir. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı;
-        Sadece öğrenme ürünlerini değil öğrenme süreçlerini göz önüne alan çalışmalar yürütür.
-        Not vermenin yanı sıra etkili ve zamanında geribildirime ağırlık vermeyi önemsemektedir.
-        Öğrencilerin karşılaştığı problemlere farklı çözüm yolları üretebilmesini önemser.
-        Ne kadar öğrenildiğini tespit etmenin yanı sıra nasıl öğrenildiğini de belirlemeyi vurgular.
-        Değerlendirme sürecine öğrenciyi de katar.
-        Öğrencileri değerlendirmek için farklı ölçme tekniklerinden yararlanmayı önerir.
-        Klasik ölçme ve değerlendirme yaklaşımları yanında yeni ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının (performans – otantik/asla dayanan değerlendirme) kullanımını da önerir.
-        Bilgi toplama, analiz etme ve bir sonuca ulaşmada öğrencilere öncülük eder.
-      Grafik ya da tablo halinde verilen bilgilerden sonuç çıkarma, gözlem yapma, gözlemlerden sonuca ulaşma, günlük hayatta karşılaşılan problemleri çözebilme, araştırma yapma, öğrendikleri ile gerçek yaşam arasında ilişki kurma konusunda öğrencilere yardımcı olur.